پروژه مجتمع تجاری و اداری ولنجک

مشخصات فنی پروژه

مساحت زمین: 3,000 متر مربع

مساحت پروژه: 45,000 متر مربع

تعداد طبقات: 25 طبقه

بلندترین دهانه: 14 متر

سال ساخت: 1392

محل پروژه: تهران، ولنجک (منطقه یک)

توضیحات پروژه مجتمع تجاری و اداری ولنجک

این پروژه در زمینی به مساحت 3000 متر مربع و بنای 45000 متر مربعی در 25 طبقه احداث شده است.

همچنین در پروسه اجرای این سازه دهانه هایی با اندازه های مختلف اجرا شده که طول بلند ترین آن ها 14 متر می باشد.

لازم به ذکر است که سازندگان در ابتدا قصد داشته اند ساختمان را به طور کامل فولادی اجرا کنند، اما از آنجایی که در سازه های فولادی اندازه دهانه ها به چیزی در حدود 8.30 و 8.40 محدود و به دنبال آن به تعداد ستون ها اضافه و از تعداد پارکینگ ها کاسته خواهد شد، در نتیجه برای برطرف کردن این عوامل روش پیش تنیدگی را جایگزین روش فولادی کرده ایم.

مزیت های پیش تنیدگی در اجرای پروژه مجتمع تجاری و اداری ولنجک به شرح زیر می باشد:

  • افزایش طول دهانه ها به 10.5 و 11 متر
  • حذف ستون ها
  • اضافه کردن 1 طبقه پارکینگ به سازه
  • کاهش 30 سانتیمتری ارتفاع تیر ها
  • دستیابی به 1.5 متر ارتفاع در 5 طبقه
  • اجرای کنسول های 3 متری
  • کاهش وزن کل سازه
  • و…

استفاده از تکنولوژی پیش تنیدگی سبب شده تا ارتفاع تیر ها کاهش یافته و به دنبال آن 1 طبقه به پارکینگ و حدودا 100 جای پارک به سازه اضافه شود.   

از آنجایی که ارتفاع سازه بسیار بلند بوده، به اجبار هم از دیوار ها و هم از تیر ها البته با کاهش 30 سانتیمتری در پروسه ساخت آن بهره گیری کرده ایم.

همچنین پیش تنیدگی موجب شده تا وزن سازه به میزان قابل توجهی پایین بیاید، همین کاهش وزن نیز از هزینه های مربوط به بخش های مختلف کاسته و باعث افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله شده است.

توجه داشته باشید که حذف تعداد زیادی از ستون ها در افزایش سرعت اجرا و اتمام پروژه بسیار موثر بوده.

از دیگر مزایای سیستم پیش تنیدگی در فرآیند اجرای پروژه مجتمع تجاری و اداری ولنجک می توان به: ساخت سازه با ارتفاع بسیار بلند، بهره مندی از فضای مفید بیشتر، اجرای سقف های استاندارد و سبک، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی، حرارت، رطوبت و… اشاره کرد.

نکته: از آنجایی که استفاده از تکنولوژی پیش تنیدگی نیاز به نیروی کار حرفه ای و متخصص دارد، برخی بر این باورند که هزینه ساخت اینگونه سازه ها بسیار زیاد می باشد، باید بگویم که این تصور کاملا اشتباه است.

چرا که در سیستم پیش تنیدگی با حذف تیر ها، ستون ها، آویز ها و کاهش بتن و آرماتور مصرفی، بخش قابل توجهی از هزینه ها کاسته خواهد شد.

شرکت پیش تنیدگی آتیه فیروزه ایرانیان

اجرای سیستم پیش تنیدگی در پروژه مسکونی لاله زعفرانیه توسط شرکت توسعه بین المللی آتیه فیروزه ایرانیان و با استفاده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مصالح انجام پذیرفته است.

مجموعه حرفه ای و تخصصی AFID که نماینده رسمی شرکت APS استرالیا در ایران می باشد، با هدف رشد و پیشرفت در حوزه تکنولوژی پس کشیدگی و پیش تنیدگی سازه های ساختمانی و عمرانی فعالیت مستمر دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.