مخازن پس کشیده

گروه APS راه‌حل‌های نوین فنی و اقتصادی را برای ساخت مخازن نفت، آب و گاز را به کارفرمایان محترم پیشنهاد می‌نماید. گروه APS طراح و مجری تخصصی مخازن پس کشیده و پیش تنیده نفت، آب و گاز با ظرفیت‌های مختلف از 2 تا 160 مگالیتر می‌باشد.

durastor-tanks-graphic

با استفاده از تکنولوژی پس کشیده یا پیش کشیده، مصالح مصرفی از قبیل میلگرد و بتن تقریبا ۳۰درصد کاهش پیدا می‌کند که در نتیجه موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های ساخت مخزن می‌شود. همچنین به دلیل تحت فشار قراردادن بتن با سیستم فوق، بتن بسیار زودتر خشک می‌شود که باعث کاهش 40 تا 50 درصدی زمان ساخت نیز می‌شود.

سیستم مخازن Precast – Post Tensioned یکی از سریع‌ترین، مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین روش‌های ساخت مخازن نفت، آب و گاز در دنیا به حساب می‌آید؛ که گروه APS این نوع مخازن را بین 10 تا 50 سال گارانتی می‌کند. ساخت دیوارهای پیش ساخته این نوع مخازن در محل ساخت مخزن امکان‌پذیر می‌باشد که نیازی به حمل و نقل دیوارهای پیش‌ساخته مخزن نمی‌باشد؛ همچنین با استفاده از این تکنولوژی می‌توان مخازن را داخل زمین یا در سطح زمین با هر ارتفاعی اجرا کرد.

در مقایسه با مخازن معمولی بتنی، پس کشیدگی یا پیش تنیدگی در مخازن و سیلوها باعث کاهش ابعاد و افزایش ظرفیت می‌گردد. لازم به توضیح است که ساخت مخازن در تمامی موقعیت‌های آب و هوایی امکان‌پذیر بوده که می‌توان از سقف‌های پس کشیده بتنی، فلزی، گالوانیزه و یا آلومینیومی برای پوشش سقف‌ها استفاده نمود.

بعضی از مخازن پس کشیده اجرا شده توسط گروه APS

2ML Fernvale » QLD/Australia

5ML Echuca » VIC/Australia

5ML Tumut » NSW/Australia

12ML Murwillumbah » NSW/Australia

40ML Sydney Desalination Project » NSW/Australia