پروژه رستوران بام لند یاسوج

مشخصات فنی پروژه

مساحت زمین: 2,000 متر مربع

مساحت پروژه: 1,200 متر مربع

تعداد طبقات: 4 طبقه

بلندترین دهانه: 11 متر

سال ساخت: 1397

محل پروژه: استان کهکیلویه و بویراحمد، یاسوج

توضیحات پروژه رستوران بام لند یاسوج

این پروژه زیبا و خاص که با شکل ظاهری شبیه به تخم مرغ طراحی و در شهر یاسوج واقع شده، معماری آن توسط تیم حرفه ای آقای باقرپور صورت پذیرفته است.

همچنین پروژه رستوران بام لند در منطقه تفریحی و گردشگری در زمینی به مساحت 1 هکتار و در واقع درون یک باغ پر از میوه های محلی این شهر تاسیس گردیده.

مساحت سازه رستوران بام لند 1200 متر مربع بوده و در 3 طبقه به اتمام رسیده است.

هر یک از طبقات این پروژه بدون ایجاد ستون در قسمت میانی و در 300 متر مربع اجرا شده اند.

در پروژه رستوران بام لند یاسوج از تکنولوژی بسیار پیشرفته پیش تنیدگی بهره گیری شده که نتیجه آن هم اجرای کنسول های بلند 3.5 تا 4 متری می باشد.

همچنین طول دهانه های اجرا شده در این پروژه به 11 متر می رسد.

همانطور که می دانید صنعت پیش تنیدگی دارای مزایای بسیاری بوده که افزایش ایمنی سازه، ایجاد دهانه های وسیع، اجرای کنسول های بلند و… برخی از این مزیت ها بشمار می رود.

بهره گیری از پیش تنیدگی در این پروژه سبب شده تا این سازه به یکی از بهترین و زیبا ترین ساختمان های تفریحی، گردشگری و توریستی شهر یاسوج تبدیل شود.

در این ساختمان خدمات گوناگونی نظیر: رستوران، کافی شاپ، فضای دیدنی و… ارائه می شود.

لازم به ذکر است که محیط اطراف رستوران بام لند توسط درختان و فضای سبز احاطه شده که زیبایی و چشم نوازی این سازه را دوچندان می کند.

پیش تنیدگی در اجرای پروژه رستوران بام لند یاسوج

از مهم ترین دستاورد های پیش تنیدگی در این پروژه می توان به اجرای کنسول های بلند 3.5 تا 4 متر، ایجاد دهانه های وسیع 11 متری، سرعت اتمام پروژه، کاهش چشمگیر هزینه ها و… اشاره کرد.

چرا که پیش تنیدگی موجب شده تا ارتفاع طبقات و ارتفاع کل سازه کاهش یابد، بنابراین مصرف بتن و آرماتور نیز به همان اندازه پایین آمده، بدین ترتیب هزینه تمام شده برای ساخت سازه رستوران بام لند یاسوج به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

پیش تنیدگی به سازندگان این اجازه را می دهد که سازه های مورد نظر خود را در هر شکل، ابعاد و متراژی با سرعت بالا، هزینه کم و البته که با بالا ترین کیفیت و ایمنی ممکن اجرا کنند.

حذف ستون ها در قسمت میانی طبقات این پروژه نیز به واسطه تکنولوژی پیش تنیدگی صورت گرفته که یک فضای مفید 300 متری در هر یک از طبقات به ارمغان آورده است.

شرکت پیش تنیدگی آتیه فیروزه ایرانیان

اجرای سیستم پیش تنیدگی در پروژه مسکونی لاله زعفرانیه توسط شرکت توسعه بین المللی آتیه فیروزه ایرانیان و با استفاده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مصالح انجام پذیرفته است.

مجموعه حرفه ای و تخصصی AFID که نماینده رسمی شرکت APS استرالیا در ایران می باشد، با هدف رشد و پیشرفت در حوزه تکنولوژی پس کشیدگی و پیش تنیدگی سازه های ساختمانی و عمرانی فعالیت مستمر دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.