پروژه مسکونی قیطریه

مشخصات فنی پروژه

مساحت زمین: 500 متر مربع

مساحت پروژه: 2,300 متر مربع

تعداد طبقات: 9 طبقه

بلندترین دهانه: 14 متر

سال ساخت: 1394

محل پروژه: تهران، قیطریه (منطقه یک)

توضیحات پروژه مسکونی قیطریه

بنای 2300 متر مربعی این پروژه در زمینی به مساحت 500 متر مربع و در 9 طبقه ساخته شده است.

محل اجرای پروژه نیز منطقه قیطریه و دقیقا روبروی پارک قیطریه می باشد.

مهندسان و نیروی کار حرفه ای در شرکت توسعه بین المللی آتیه فیروزه ایرانیان با بهره گیری از روش پیش تنیدگی توانسته اند ستون های میان 2 دهانه این سازه را حذف کرده و دهانه ای با طول 14 متر ارائه کنند.

به این ترتیب با برداشتن ستون ها، فضای مفید پارکینگ ها بیشتر شده و کل پارکینگ در 2 طبقه اجرا گردیده و 1 طبقه منفی پارکینگ به استخر و سونا اختصاص یافته است.

در واقع دهانه های 14 متری این سازه در قسمت بر زمین قرار گرفته و هیچ گونه ستونی در مرکز زمین احداث نشده، بنابراین در پروژه مسکونی قیطریه از تمامی فضا به خوبی استفاده می شود.

از مهم ترین مزایای معماری این پروژه می توان به: اجرای 3 پارکینگ اضافه، تغییر کاربری 1 طبقه پارکینگ به سونا و استخر، حذف ستون های میانی و… اشاره کرد.

معماری پروژه مسکونی قیطریه توسط تیم حرفه ای جناب مهندس سراج و اجرای سقف های پیش تنیده این پروژه نیز توسط تیم متخصص شرکت توسعه بین المللی آتیه فیروزه ایرانیان انجام پذیرفته است.

تاثیرات پیش تنیدگی در اجرای پروژه مسکونی قیطریه

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد با بهره گیری از سیستم پیش تنیدگی در این پروژه، ستون های میان 2 دهانه این ساختمان حذف شدند و بدین ترتیب دهانه هایی با طول 14 متر اجرا گردید.

همچنین با حذف ستون ها فضای داخل پارکینگ بیش از پیش گسترش یافته و همین امر نیز 3 پارکینگ اضافه برای سازه به همراه داشته است.

با افزایش وسعت پارکینگ ها و ادغام آن ها در 2 طبقه، توانسته ایم طبقه سوم منفی پارکینگ را به استخر و سونا تبدیل کنیم.

این بهره گیری از کل فضا نتیجه استفاده از تکنولوژی پیش رفته پیش تنیدگی در فرآیند اجرای سقف های این پروژه می باشد.

پیش تنیدگی موجب خواهد شد سازه ها با بالا ترین کیفیت، مناسب ترین قیمت و در مدت زمان بسیار کوتاهی در مقایسه با سایر ساختمان ها اجرا شوند.

لازم به ذکر است ساختمان هایی که از روش پیش تنیدگی در ساخت آن ها استفاده شده، از مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل محیطی گوناگون مانند: زلزله، شرایط جوی، رطوبت، حرارت و… برخوردار می باشند.

انواع سازه ها با هر شکل ظاهری و نوع معماری در سیستم پیش تنیدگی قابل اجرا خواهد بود.

شرکت پیش تنیدگی آتیه فیروزه ایرانیان

اجرای سیستم پیش تنیدگی در پروژه مسکونی لاله زعفرانیه توسط شرکت توسعه بین المللی آتیه فیروزه ایرانیان و با استفاده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مصالح انجام پذیرفته است.

مجموعه حرفه ای و تخصصی AFID که نماینده رسمی شرکت APS استرالیا در ایران می باشد، با هدف رشد و پیشرفت در حوزه تکنولوژی پس کشیدگی و پیش تنیدگی سازه های ساختمانی و عمرانی فعالیت مستمر دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.